13 Nisan 2012 Cuma

Gün 14: İşsiz Kalanlara Küçük Tavsiyeler 1


Dün Dukan diyeti yapanlara tavsiyeleri yazdıktan sonra bugün de çalışmadan geçirdiğim son iki haftaya dayanarak benim gibi işsiz kalanlara küçük tavsiyeler yazmak istiyorum. Daha önce anlattığım gibi iki hafta önce çalıştığım şirketin kapanması üzerine işsiz kaldım, elimdeki bir miktar parayla 3-5 ay idare edebileceğimi düşündüğümden bir süre çalışmamayı, kendimi yenilemeyi, hayatıma yeni bir yön vermeyi planladım. Çalışmadan geçireceğim süre için bir takım kararlar aldım. Bu süreyi maddi bakımdan dikkatli geçirirken kendime yeni uğraşlar da bulmaya kararlıyım.

  1. Uzun zamandır hayatınızda yapmayı düşündüğünüz ama zamansızlıktan, isteksizlikten bir türlü başlayamadığınız değişikliği yapmanın tam zamanı. Bildiğiniz gibi benimkisi kilo vermek oldu. Hem de yılarca diyetisyenlere tonla para saydıktan sonra sadece bir kitapla zayıflıyorum. (Maalesef hep medyatik ve pahalı diyetisyenleri seçtim) Gün 7’de anlattığım gibi kitaba para dahi vermedim, o beni buldu. Bu değişiklik kilo vermenin dışında sigarayı bırakmak, spora başlamak, daha sağlıklı beslenmek gibi sizin ihtiyacınız olan herhangi bir şey olabilir.
  2. Öğrenmek isteyip de öğrenemediğiniz ya da biraz bilip de geliştirmek istediğiniz bir dil varsa yine tam zamanı. Kursa ayıracak bir bütçeniz olmasa da olur. İnternette bu konuda çok güzel siteler var. Benim bildiğim bir tanesi http://www.livemocha.com/ Örneğin yaza kadar kendinizi ifade edecek kadar İspanyolca öğrenseniz fena olmaz, değil mi?
  3. Kendinize ilgi alanınıza göre bir konu seçip kendinizi geliştirmek için de iyi bir dönem.
·         Örneğin İtalyan mutfağını çok iyi öğrenmek istiyorsunuz, internette bir dolu site ve blog var bu konuda, TV programları ya da yemek kitapları ve DVD’leri de yardımcı olabilir.
·         Fotoğraf çekmeye başlamak mı istiyorsunuz? Elinizde bir dijital makine varsa, fotoğraf çekip paylaşım sitelerinde paylaşarak, blogları okuyarak kendinizi geliştirebilirsiniz.
·         Modern sanat mı ilginizi çekiyor, birkaç kitap alıp, internetteki siteleri takip edip 2-3 ay içinde bu konuda konuşabilecek bir bilgi birikimine sahip olabilirsiniz.
·         Osmanlı Tarihi’ni tam olarak öğrenmek mi istiyorsunuz, yine kitaplar ve internet iyi bir kaynak.
  1. Uzun zamandır film izleyememekten yakınıyorsanız işte size bol bol zaman. Belli bir plan dâhilinde, belli bir akımın ya da yönetmenin filmlerini izleyip örneğin Yeni Dalga akımı konusunda ahkâm kesecek hale gelebilirsiniz.
  2. 20 TL’ye bir müze kart alıp İstanbul’daki birçok müzeyi ücretsiz gezebilirsiniz. 
  3. Kitap okumak için de bulunmaz bir dönem. Evde daha önce okumadığınız kitaplar mutlaka vardır. Yoksa da yine masrafa girmeden arkadaşlarınızdan ödünç alabilirsiniz. Kadıköy sahilde çok uygun fiyata kitaplar da var. 2. el kitap da hesaplı bir tercih.

Yazı tahminimden uzun sürdü, maddi konulardaki tavsiyelerimi yarına bırakıyorum. Benim anlatacaklarım bu kadar, okuyup aklına güzel fikirler gelenler lütfen yorum yazsın, paylaşalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder